Brev:
Madplan og sovevaner for min datter på 7 mdr.
15. februar 2007
Alder:
7 mdr.
Madplan og sovevaner for min datter på 7 mdr.
Hej
Jeg vil gerne have dig til at kommenter på min datters mad og sovevaner og måske fortælle mig lidt om, hvad det næste skridt er.
ca. kl 04: Ammes
ca. kl 08: morgenmad, som regel øllebrød, dertil vand i glas og nogen mme i glas
ca. kl 9:30-10. formiddagslur omkring 1½ time
ca. kl 12: frokost, grøntsagsmos, måske med det inderste af en frikadelle, dertil vand eller/og mme i glas.
ca. kl 13.30-14: eftermiddagslur omkring 1½ time
ca. kl 15: eftermiddagsmad, yoghurt naturel m. frugt eller bare frugtmos, dertil vand i glas, tilbydes derefter flaske med mme 150-200 ml.
En gang imellem tager hun en ekstra lur sen eftermiddag, men det er ikke hver dag.
ca. kl 18: aftensmad, grøntsagmos med hvad resten af familien får.
ca. kl 19:30: flaske med mme 150-200 ml.
ca. kl 23: ammes
Jeg prøver at give hende ting hun selv kan sidde og spise, såsom ristet rugbrød, agurk, kiks osv og det syntes hun er meget sjovt og er egentlig også meget god til at få det ned i maven, selvom hun ingen tænder har.
Ser der fornuftigt ud? Hvornår skal jeg begynde med rugbrødshapser med pålæg? Får hun nok at drikke? Hun drikker 1-2 snapseglas til alle måltider.
Af forskellige årsager er jeg nødt til at stoppe helt med at amme når hun er ca 9 mdr, har du nogen gode råd i den forbindelse og hvad med mælkemængden på det tidspunkt? Hun er ikke den store spiser om morgenen, er det fordi jeg ammer hende kl 04? Hun tager ret meget på det tidspunkt, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er rimeligt at forlange af hende at hun ikke får mad på det tidspunkt ?
Det var en hulens bunke spørgsmål, men jeg håber du kan finde hoved og hale i det...
Venlig hilsen
Christina