Madplan og sovevaner for min datter på 7 mdr.

15. februar 2007

Alder:
7 mdr.

Madplan og sovevaner for min datter på 7 mdr.

Hej

Jeg vil gerne have dig til at kommenter på min datters mad og sovevaner og måske fortælle mig lidt om, hvad det næste skridt er.

ca. kl 04: Ammes
ca. kl 08: morgenmad, som regel øllebrød, dertil vand i glas og nogen mme i glas
ca. kl 9:30-10. formiddagslur omkring 1½ time
ca. kl 12: frokost, grøntsagsmos, måske med det inderste af en frikadelle, dertil vand eller/og mme i glas.
ca. kl 13.30-14: eftermiddagslur omkring 1½ time
ca. kl 15: eftermiddagsmad, yoghurt naturel m. frugt eller bare frugtmos, dertil vand i glas, tilbydes derefter flaske med mme 150-200 ml.
En gang imellem tager hun en ekstra lur sen eftermiddag, men det er ikke hver dag.
ca. kl 18: aftensmad, grøntsagmos med hvad resten af familien får.
ca. kl 19:30: flaske med mme 150-200 ml.
ca. kl 23: ammes

Jeg prøver at give hende ting hun selv kan ...

Annonce

... sidde og spise, såsom ristet rugbrød, agurk, kiks osv og det syntes hun er meget sjovt og er egentlig også meget god til at få det ned i maven, selvom hun ingen tænder har.

Ser der fornuftigt ud? Hvornår skal jeg begynde med rugbrødshapser med pålæg? Får hun nok at drikke? Hun drikker 1-2 snapseglas til alle måltider.

Af forskellige årsager er jeg nødt til at stoppe helt med at amme når hun er ca 9 mdr, har du nogen gode råd i den forbindelse og hvad med mælkemængden på det tidspunkt? Hun er ikke den store spiser om morgenen, er det fordi jeg ammer hende kl 04? Hun tager ret meget på det tidspunkt, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om det er rimeligt at forlange af hende at hun ikke får mad på det tidspunkt ?

Det var en hulens bunke spørgsmål, men jeg håber du kan finde hoved og hale i det...

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Insemination

Hvis man har problemer med at blive gravide, så kan man blive behandlet med Insemination.

Insemination er den enkleste fertilitetsbehandling og den kan hjælpe, hvis manden har lettere nedsat sædkvalitet.

Behandlingen foregår ved at man fører en portion sæd direkte ind i livmoderen. På den måde springes sædcellerne den første del af vejen til ægget over og chancen for graviditet er dermed større. Derudover bruger man en 'oprenset' portion sæd, det vil sige en mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to